خاطرات کاغذی

ببینید | باخانمان

پرین بعد از مرگ پدر به همراه مادرش راهی سفری طولانی و پر ماجرا برای پیدا کردن پدربزرگ می شود. سفر با کالسکه ای چوبی که توسط الاغی به اسم پاریکال در جاده های خاکی پیش می رفت و بارون سگ کوچولویی که بعد از مرگ مادر تنها همدم این دختر نوجوان بود.
کد خبر: ۱۳۹۷۸۷۲
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 43

مادر و دختر خرجشان را از راه عکس هایی که مادر با دوربین روی سه پایه می انداخت در می آوردند. در نیمه های سفر مادر از دنیا رفت؛ پرین که تازه متوجه شده بود پدر بزرگش -آقای ویلفران- مخالف ازدواج پدر و مادرش بوده،بعد از رسیدن به زادگاه پدری اش - دهکده ماراکوردر شمال فرانسه - به گمان اینکه پدربزرگ از او استقبال نخواهد کرد، با اسم ساختگی «اورالی» در کارخانه پنبه آقای ویلفران مشغول به کار شد و... زندگی در جنگل و مخفی ماندن هویت پرین، دسیسه های خواهرزاده ویلفران، ارتقای شغلی پرین در جایگاه مترجم کارخانه و بعد رسید ن به مقام منشی مخصوص ویلفران و سکونت درعمارت پدربزرگ و... آن قدر واقع بینانه کنارهم چیده شده بود که والدین را هم در کنار بچه ها مشتاقانه به تماشا می نشاند.

«عباس نباتی» راوی این کارتون بود. صدای پرین و مادرش را به ترتیب با صداپیشگی «نرگس فولادوند» و «مینو غزنوی» می شنیدیم.

کارتون باخانمان (به انگلیسی: The Story of Perrine) سال ۱۹۷۸ بر اساس رمان «با خانواده» نویسنده فرانسوی «هکتور مالو» توسط استودیو نیپون انیمیشن و به کارگردانی «هیروشی سایتو» و «شیگه‌ئو کوشی» ساخته شد.

آهنگ تیتراژ از آهنگ «غذاخوری تام» اثر «سوزان وگا» گرفته شده‌است. آهنگساز این اثر «تاکئو واتانابه»، آهنگساز ژاپنی انیمیشن‌های معروف «بلفی و لی لی بیت» و «رامکال» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها